نشست خبری دومین همایش ملی خیرماندگار: دکتر محمدصالح طیب نیا،رییس دومین همایش ملی خیرماندگار :

« امر خیر در کشور نیاز به تولید دانش و پژوهش دارد »

به گزارش روابط عمومی بناید خیریه راهبری آلاء، محمد صالح طیب نیا روز سه شنبه چهارم دی ماه ۱۳۹۷، در نشست خبری دومین همایش خیر ماندگار در بنیاد خیریه راهبردی آلاء ضمن بیان این مطلب که دیگر موسسات بزرگی که در امر خیر فعالیت دارند را نمی شود به صورت تجربی اداره کرد و بنیاد آلاء از سال ۹۴ با همین رویکرد و دغدغه و نیاز به تحول خیریه ها در ایران باعنوان خیر ماندگار وارد این عرصه شد به نقش خیرماندگار در ایجاد جهش در جامعه ما جهش و تحولی بزرگ در جامعه و  نظام خیر کشور و ضرورت توجه جدی به این موضوع اشاره داشتند.

طیب نیا با بیان اینکه دانش امر خیر بین رشته ای است و متولی خاصی ندارد، افزود: فعالیت های خیرخواهانه و احسان و نیکوکاری تنها موضوعی است که میان همه ادیان و جهان مشترک است و این موضوع سن جنس دین و مرز نمی شناسد.

وی گفت: نیکوکاری در همه جوامع مورد اهمیت بوده و مربوط به دوره خاصی نیست. اما این موضوع چند دهه ای است که بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. شاید قبلا این موضوع فردی بود اما این مسئله امروز به موضوعی اجتماعی و یکی از شاخصه های توسعه تبدیل شده است.

طیب نیا افزود: در این حوزه، سازمان های مردم نهاد قرینه بخش دولتی و خصوصی شده اند و به کمک آنها آمده اند. سازمان های مردم نهاد در این بخش ورود کرده و امروز دولت ها از رشد این موسسات حمایت می کنند .به طور مثال خیرین مسکن ساز یا خیریه ها در بخش سلامت بار سنگینی را از دوش دولت برداشته اند.

رئیس همایش ملی خیرماندگار تاکید کرد: خیرین بهترین افراد برای اداره خیریه ها هستند و بسیاری از سازمان ها را به خوبی اداره می کنند.

طیب نیا گفت: طبق آمارها ۱۰ دانشگاه برتر دنیا بین ۲۰ تا ۵۰ درصد توسط خیرین اداره می شود و بودجه شان از وزارت علوم ما بیشتر است. یعنی خیرین به عرصه های نوین که جامعه به آن نیاز دارد ورود پیدا کرده اند.

وی افزود: مرکز پژوهشی آلاء نیز با همین رویکرد وارد عرصه شد و در حوزه دانش امر خیر اقدام به چاپ کتاب، مقاله، تحقیق و پژوهش کرد. همچنین اسفندماه سال ۹۵ اقدام به برگزاری اولین دوره همایش های ملی خیر ماندگار کردیم و با استقبال زیادی روبه رو شد و امسال نیز دومین دوره همایش ها قرار است دهم و یازدهم دی ماه برگزار شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *