به گزارش روابط عمومی بنیاد آلاء، دکتر محمدصالح طیب نیا؛ مدیرعامل بنیاد آلاء در آیین تبادل تفاهمنامه این مرکز با دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: با توجه به سبقه ۵۰ ساله فعالیتی متولیان بنیاد خیریه آلاء این مرکز از سال ۱۳۸۸ به صورت جدی و نظام یافته با هدف پرداختن به امور خیر اولویت دار بر زمین مانده فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر در دو حوزه خیرجاری (تصدی گری امور خیر) و خیرماندگار( راهبری امور خیر) مشغول به فعالیت است.

طیب نیا در ادامه با اشاره به شش مرکز حوزه خیر جاری بنیاد آلاء بیان داشت: مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء، مرکز تربیتی و استعدادیابی سلاله، مرکز مددکاری کوثر، تولیت آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (ع)، مرکز تربیتی و اعزام مبلغ جامعه المرتضی (ع) و مدرسه عالی خاتم الوصیاء(عج) شش حوزه تصدی گری بنیاد آلاء هستند.

وی با بیان وجه تمایز این مراکز با مراکز مشابه گفت: بنیاد آلاء با توجه به مطالعات و رصد فعالیت جهانی در حوزه سرطان، متوجه خلاء های این حوزه شد، به طوری که در جهان برای سرطان ۴ مرحله پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و طب تسکینی تدوین شده است اما در ایران تنها به حوزه درمان می پردازند  و در حال حاضر یک مجموعه کامل خدمات طب تسکینی همچون شبکه مراقبت در منزل، پزشک ۲۴ ساعته، کیلینک خدمات غربالگری و تشخیصی، کیلینیک خدمات مشاوره و روانشناختی و … در اصفهان در حال خدمت رسانی به بیماران و خانواده بیماران نیازمند هستند.همچنین بر اساس موفقیت های ایجاد شده توسط این مرکز در این حوزه تفاهمنامه ای با وزارت بهداشت در مورد ایجاد مراکز مشابه در تمامی بیمارستان های کشور منعقد شده است.

طیب نیا در ادامه با اشاره به ضرورت حضور بنیاد آلاء در بحث مدرسه عالی خاتم الوصیاء بیان داشت: بیشتر حوزه های علمیه همچنان در حوزه تربیت مبلغ با شیوه های سنتی اقدام می کنند و از نیازهای روز جامعه همچون نیازهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی غافل هستند، لذا ما در مدرسه عالی خاتم الوصیاء به دنبال تربیت مبلغ آشنا به تمامی مسائل و مباحث روز هستیم.

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو؛ رییس دانشگاه علم و فرهنگ نیز در این جلسه با بیان این که ماهیت جهاد دانشگاهی پژوهشی است، تاکید کرد: این نهاد در حال انجام کارهای بزرگی در سطح کلان است و ما نیز از دل جهاد برآمده ایم. همچنین در جهاد کار انفرادی معنایی ندارد و همه کار تیمی انجام می دهند و به نتیجه های مطلوب هم می رسیم.

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو افزود: اگر بخواهیم دانشگاه علم و فرهنگ را در یک نگاه بررسی و شناسایی کنیم، می توانیم علاوه بر خصیصه نسل سوم بودن از آن به عنوان دانشگاهی معتبر و بالاتر از دیگر غیرانتفاعی ها یاد کنیم. این موقعیت و شانه به شانه بودن با دانشگاه های دولتی بزرگ شاید در ابتدا یک ادعا باشد، اما امروز توانسته ایم به این ادعا برسیم. علت این رشد دانشگاه علم و فرهنگ استفاده از راه های میان بر و کارهای برزمین مانده ای بود که دیگر نهادها علاقه و رغبتی به اتمام رساندن آنها نداشتند. اما جهاد آنها را دنبال کرد و به ثمر نشاند. ما در جهاد به دنبال موازی کاری نمی رویم و کارهای جدید انجام می دهیم.

ایمانی خوشخو در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ امروز فارغ التحصیل بیکار ندارد و به جرات می توان گفت تمامی فارغ التحصیلان این دانشگاه ها در کنار تحصیل کار مطابق با رشته خود را به بهترین شکل آموزش می بینند و به همین دلیل است که بعداز فارغ التحصیلی جذب بازار کار می شوند.

وی از راه اندازی ۱۵ بنیاد توسعه کسب و کار در دانشگاه علم و فرهنگ خبر داد و گفت:‌ دانشگاه علم و فرهنگ جایی برای رشد و شکوفایی است و ما در اینجا کارآفرینی می کنیم.

ایمانی افزود: بنابراین یکی دیگر از کارهای زمین مانده در حوزه فناوری های نرم را که کار بسیار بزرگی است بردوش گرفتیم. زیرا بسیاری از موانع فرهنگی و هویتی ما دیده بان ندارد. جهاددانشگاهی این کار سخت را شروع کرد و این مهم به دانشگاه علم و فرهنگ با توجه به زیرساخت هایی که دارد محول شده است و با تجاربی که جهاد و دانشگاه علم و فرهنگ در این حوزه دارد زمانی که این اتفاق بیافتد این پارک می تواند به بزرگترین پارک های حوزه فناوری تبدیل شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ در آینده ای نزدیک می تواند با ارتباطات بین المللی و تجاربی که دارد به الگویی برای سایر دانشگاه ها تبدیل شود. من امیدوارم در مسیر سختی که کشور طی می کند بتوانیم جاده همواری را در این حوزه و سایر حوزه های علمی بسازیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *