10-1

به گزارش روابط عموم بنیاد آلاء، دکتر محمد صالح طیب نیا مدیرعامل بنیاد آلاء در نشست پایان سال شورای مدیران و معاونان بنیاد آلاء ضن اشاره به گذر سریع عمر و از دست رفتن فرصت‌های طلایی انسان در طول حیات گفت: حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه روایتی دارند با همین مضمون که زمان به‌سرعت می‌گذرد و خاصیت این دنیا گذر سریع زمان است.

وی افزود: هرچند گذر سریع زمان در این دنیا امری عادی است اما این نکته قابل‌تأمل است که باگذشت زمان چه این گذر سخت باشد و چه آسان، تبعاتی برای انسان باقی می گذارد، گاهی این تبعات کسب یک گنجینه ارزشمند معنوی، تجربه و یا علم است و گاهی خسران است همچون مسئولیتی که نتوانسته انجام دهد، حق‌الناسی که بر گردنش ایجادشده و یا تکلیف الهی که انجام نداده است.

مدیرعامل بنیاد آلاء در ادامه با اشاره به کلام امیرالمؤمنین علیه‌السلام که فرمودند: «معرفه النفس انفع المعارف؛ خودشناسى سودمندترین دانش‌هاست» بیان داشت: این‌که خودشناسی برترین دانشهاست تنها ناظر به شخص نیست بلکه می‌توان آن را ناظر به یک سازمان دانست چراکه هرگونه برنامه‌ریزی راهبردی و یا اقدام عملیاتی، بدون شناخت صحیح از سازمان خود مؤثر نخواهد بود هرچند نمی‌توان نقش عوامل بیرونی را نیز در نظر نگرفت اما بیش از همه شناخت از نقاط ضعف و قوت و توانمندیهای سازمان مهم است.

وی مقلد بودن فرد و سازمان از انسان‌های موفق و تلاش برای دست‌یابی به راه و روش موفقیت آنها و گام نهادن در همان مسیر را ازجمله اشکالات بزرگ انسانها و سازمانها عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به یک مجموعه باثبات و پیشرو باید با شناخت توانمندی‌ها و نقاط ضعف و قوت سازمان خود و استفاده از تجربیات دیگران، به الگوی بومی پیشرفت سازمان خود دست یابیم.

دکتر طیب نیا با اشاره به فراز و نشیب‌های بنیاد در سالی که گذشت، گفت: مهم‌ترین دست آورد سال ۹۴ برای بنیاد آلا، ایجاد یک نگاه درون گرا بود. معضلات مالی ما را به نقاط قوت درونی بنیاد رهنمود کرد و یاد گرفتیم با افزایش بهره وری و ایجاد روش های جدید تأمین منابع، مشکلات را پشت سر گذاریم.

ایشان افزودند: امروز بزرگ‌ترین سرمایه بنیاد آلاء سرمایه انسانی بنیاد است انسان‌هایی که با دغدغه و روحیه جهادی آمده‌اند و می‌خواهند کاری انجام داده و خدمتی به‌نظام و جامعه داشته باشند و ما باید این فرصت را برای آن‌ها فراهم کنیم.
4-1

مدیرعامل بنیاد آلاء در بخش دیگری از سخنان خود به دست آوردهای سال ۱۳۹۴ بنیاد آلاء اشاره کرد و بیان داشت: اجرای نظام طرح و برنامه در بنیاد پس از شش سال فعالیت، اجرای نظام مدیریت و ارزیابی عملکرد، عقد تفاهم‌نامه‌های مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء با وزارت بهداشت، تخصیص زمین بیمارستان وزیری به بنیاد آلاء، عقد تفاهم‌نامه راه‌اندازی یک مرکز کنترل سرطان تیپ ۲ در تهران با وزارت بهداشت، رشد چشمگیر فعالیت‌های فرهنگی آستان مقدس حضرت زینب (علیه‌السلام)، مشخص شدن چهارچوب فعالیت مشارکتی بنیاد با شهرداری اصفهان در بحث طرح توسعه آستان مقدس، اختصاص یک ساختمان به مرکز جامعه المرتضی (ع)، ایجاد زیرساخت‌های فعالیتی مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج)، مشخص شدن بیانیه مأموریت مرکز سلاله و اجرای طرح‌های خوب مرکز کوثر ازجمله دست آوردهای بنیاد آلاء در امسال بوده است.

دکتر طیب نیا حوزه خیر ماندگار را به‌عنوان اصلی‌ترین وجه تمایز بنیاد آلاء با دیگر مراکز خیریه عنوان کرد و بیان داشت: در این حوزه نیز فعالیت‌های خوبی چه در بحث آموزش، چه پژوهش، چه ترویج و تولید دانش درزمینه امر خیر در حال انجام است که امید است در سال جدید شاهد راه‌اندازی مرکز رشد امور خیر کشور به‌عنوان یکی از ارکان فعالیتی حوزه خیر ماندگار باشیم.

طیب نیا نظام طرح و برنامه بنیاد و نظام مدیریت و ارزیابی عملکرد کارنان بنیاد را به‌مثابه دو بال بنیاد عنوان کرد و گفت: لازم است این دو بال بنیاد در سال جدید با هماهنگی و اهتمام بیشتری برای تحقق آرمان‌های بنیاد تلاش کنند.

وی در ادامه با نام‌گذاری سال ۱۳۹۵ بنیاد با عنوان «کیفی سازی خدمات همراه با مدیریت بهینه منابع» عنوان داشت برای تحقق این شعار ابتدا باید خودشناسی بنیاد را تکمیل کنیم و می بایست دو رکن کیفی سازی خدمات و مدیریت بهینه منابع هم در مجموعه ستادی و هم در تک‌تک مراکز بر اساس شاخص‌های مشخص میزان سنجی شده و طی یک برنامه مشخص در جهت رشد و ارتقاء این دو حوزه گام برداریم.

وی بیان داشت: باهمت و اهتمام شما دوستان و تک‌تک کارمندان بنیاد آلاء، امروز نام بنیاد آلاء یک نام شناخته شده و معتبر درعرصه ملی است و این سرمایه بزرگی برای بنیاد است که باید در حفظ و نگهداری از این ارزش اهتمام بیشتری داشته باشیم.

دکتر طیب نیا در پایان بیان داشت: درمجموع آنچه امروز به‌عنوان دست آوردهای بنیاد آلاء وجود دارد زحمات تک‌تک دوستان بنیاد است که از زحمات همه دوستان تشکر می‌کنم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *