به گزارش روابط عمومی بنیاد خیریه راهبری آلاء، دکتر محمدصالح طیب نیا مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء در جلسه آغاز سال جدید که با حضور کارکنان بنیاد آلاء و مراکز تابعه مستقر در اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و ماه شعبان به برخی از فضیلت‌های این ماه اشاره کرد.

طیب نیا در ادامه با اشاره به گذشت یک دهه از فعالیت بنیاد آلاء بیان داشت: موسسان بنیاد آلاء با دغدغه پرداختن به کارهای خیر اولویت دار بر زمین مانده در سال ۱۳۸۸ به طور رسمی بنیاد آلاء را تأسیس کردند.

وی با بیان این که بنیاد در طی این ۱۰ سال فعالیت دو دوره تاسیس و تثبیت را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: موسسان و متولیان بنیاد در طی ۵ سال اول، بر اساس دغدغه‌ها و تجربیات خود اقدام به تاسیس بنیاد آلاء و مراکز شش گانه آن، در حوزه خیر جاری، کردند.

عضو هئیت علمی دانشگاه اصفهان افزود: بنیاد در پنج سال دوم، دوران  تثبیت خود را پشت سر گذاشت و در این دوره اسناد بالادستی و رویکرد مراکز در حوزه تصدی‌گری تصویب شد.

طیب‌نیا در ادامه افزود: همچنین در سال ۱۳۹۳ و همزمان با آغاز پنج سال دوم با مطرح شدن طرح خیر ماندگار در بنیاد حرکت جدیدی به منظور گذار از فعالیت‌های تصدی گری به فعالیت های راهبری شکل گرفت و تغییر نام بنیاد از موسسه آینه داران لقای آفتاب به بنیاد خیریه راهبری آلاء نیز در همین راستا انجام شد.

وی با اشاره به آغاز دوره سوم فعالیت های بنیاد آلاء بیان داشت: دوره سوم و یا گام سوم در بنیاد، دوره بالندگی است، بالندگی که متکی به توان و استعدادهای درون سازمانی است و بر اساس توان، استعدادها و رشد درون سازمانی پایه‌ریزی شده است.

مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء در ادامه به ویژگی‌ها و الزامات  دوره بالندگی در بنیاد و مراکز تابعه اشاره کرد و بیان داشت: ما در بنیاد آلاء در دوره بالندگی باید در سه حوزه طرح و برنامه، نیروی انسانی و تولید دانش، گام‌های اساسی را برداریم.

وی تصریح کرد: در حوزه طرح و برنامه نخست باید اسناد بالادستی و هویتی بنیاد و مراکز تابعه، که در سال گذشته تدوین شده است، ر ا تصویب و ابلاغ و در گام دوم فعالیت‌های بنیاد آلاء و مراکز تابعه با رویکرد  راهبری به صورت جدی دنبال شود و در این زمینه شاهد رشد کیفی و کمی باشیم، چرا که امروز بنیاد آلاء به عنوان یک مرکز فکری در حوزه فعالیت های خیرخواهانه، رکن اساسی و همچنین بازوی کمکی برای نظام جمهوری اسلامی و همچنین تشکل های مردم نهاد پذیرفته شده است.

طیب‌نیا در ادامه به الزامات حوزه منابع انسانی اشاره کرد و بیان داشت: امروز آنچه بیش از منابع مالی برای بنیاد ارزش دارد منابع انسانی آن است، افرادی که در طی این ۱۰ ساله به بنیاد آمده اند، علاوه بر کمک به رشد و تعالی بنیاد، خود نیز چه به لحاظ معنوی و چه به لحاظ دانش، رشد کرده اند. لذا حفظ و نگهداشت نیروهای توانمند و اثر بخش در سازمان، تلاش برای ارتقاء توانمندی ایشان و جذب و به کارگیری نیروهای جوان، دغدغه‌مند و با خلاق باید بیش از گذشته در دستور کار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مدیریت دانش و الزمات این حوزه در دوره بالندگی بنیاد اشاره و افزود: هر چند در گذشته به بحث مدیریت دانش در بنیاد توجه شده  اما باید بیش از گذشته به این حوزه اهمیت داد لذا در این حوزه در گام نخست می بایست تمامی فرایندها، ساختارهای اجرایی و تجربیات همکاران ثبت و ضبط شود و در گام دوم زیرساخت‌های نرم افزاری تقویت شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در مجموعه بنیاد آلاء و مراکز تابعه نرم‌افزارهای تخصصی طراحی و عملیاتی شده است اما نکته مهم این است که می بایست تلاش شود زیر ساخت این نرم افزارها را برای گستره ملی آماده کنیم.

طیب‌نیا تصریح کرد: سومین رکن دوره بالندگی در بنیاد آلاء تمرکز بر فعالیت‌های راهبری است و ما باید با استفاده از ظرفیت و توانمندی و دانش تولید شده در بنیاد و مراکز تابعه به سمت راهبری فعالیت‌های خیر در زمینه های تخصصی خود حرکت کنیم، به طور مثال به جای ایجاد و تصدی‌گری مراکز طب تسکینی در کشور راهبری ایجاد این مراکز را با استفاده از ظرفیت خیرین و دیگر خیریه‌ها  در دست بگیریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *