امضاء تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز جامع سرطان تیپ ۲ در تهران با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

امضای تفاهم نامه

به گزارش روابط عمومی مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء، در جلسه‌ای که با حضور دکتر محمدصالح طیب نیا، مدیرعامل بنیاد آلاء، هیئت مدیره مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء و مهندس رئیسیون، مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اقتصادی و رییس کمسیون واگذاری فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت، در روز دوشنبه مورخ دوازدهم بهمن ماه  ۱۳۹۴ ،همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر، برگزار گردید تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز جامع سرطان تیپ ۲ در تهران توسط بنیاد آلاء با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضاء شد. دکتر طیب‌نیا در این ارتباط گفت: بنیاد از سال ۸۸ به صورت جدی وارد حوزه کنترل سرطان شد و به لطف الهی پس از تجربه موفق خود در اصفهان، در تهران کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر با فعال سازی چند بخش بیمارستانی به بیماران مبتلا به سرطان ارائه خدمت می‌نماید. ایشان در ادامه عنوان کرد: بنیاد آلاء آمادگی دارد یک قطب سرطان در اصفهان و یک مرکز تیپ ۲ در تهران را راه‌اندازی کند و در آن اقدام به ارائه خدمات به صورت یک بسته خدمتی جامع کند. همچنین دکتر رئیسیون، ضمن ابراز خوشحالی از ورود یک بنیاد خیریه جهت راه‌اندازی مراکز جامع کنترل سرطان گفت: خدمات ارائه شده توسط مرکز آلاء قابل تحسین است و ما مطمئن هستیم با واگذاری مراکز جامع سرطان به موسسات مردم نهاد همچون آلاء خدمات با کیفیتی به بیماران ارائه خواهد شد.

IMG_6005

لازم به ذکر است در حال حاضر سالیانه حدود ۸۵۰۰۰ مورد جدید سرطان در کشور کشف می‌شود و در حدود ۴۰۰٫۰۰۰ بیمار سرطانی در کشور وجود دارد. سالانه ۴۰٫۰۰۰ مورد مرگ در اثر سرطان در ایران رخ می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۹ سالیانه ۱۵۵٫۰۰۰ مورد جدید سرطان در کشور کشف گردد. نرخ رشد بیماری در ایران تقریبا ۴% است.

IMG_5992

در حال حاضر علاوه بر کمبود مراکز و تجهیزات مربوط به تشخیص و درمان سرطان در کشور، توزیع جغرافیایی مراکز و تجهیزات موجود نیز بسیار ناهمگون است. در این راستا برای جبران کمبود مراکز درمانی و تشخیصی سرطان در کشور و نیز دسترسی نزدیک و سریع بیماران برنامه‌ی جامعی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طراحی شده است که طی آن احداث و تجهیز ۵۰ مرکز جامع سرطان در قالب تیپ‌های ۲ و ۳ در نقاط مختلف کشور در نظر گرفته شده است.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *